VV Noordwolde 45+ KAMPIOEN!
De heren van VV Noordwolde 45+ zijn vrijdagavond jl. kampioen geworden in de 1e klasse. En dat is ook klasse, aangezien het getal 45 ook ongeveer het aantal trainingsminuten aangeeft dat deze mannen dit seizoen op het trainingsveld hebben gestaan. En het symbool + daarmee ook langzamerhand een verwijzing kan worden naar hun overgewicht.
Beetje gemeen uit “ Beem”,
Met een voorsprong van 8 punten vertrokken we naar Middelstum om vol vertrouwen een kroon te zetten op een loodzwaar seizoen. Alhoewel dat nog geen appeltje eitje zou worden omdat we in onze Noordwolde app hoorden dat het deze avond moest gebeuren zonder ons spitsenduo. Gelukkig hadden we een prima vervanger gevonden, zo bleek later die avond.
En alsof dat nog niet genoeg was, verscheen vv Bedum deze avond ook nog met een sterk gewijzigd elftal waardoor het angstzweet al lichtelijk begon te komen. De wedstrijd tegen “Beem” ging nipt verloren waardoor de achterstand op ons nog maar 5 punten was en we ook sterk het vermoeden hadden dat “Beem” deze avond weleens alle wedstrijden zou kunnen gaan winnen.
Misgelopen kampioenschap!
Langzaamaan kwamen de herinneringen boven aan een misgelopen kampioenschap circa 2 jaar geleden waar wij op de slotdag 1 punt te weinig hadden om kampioen te worden. Uiteraard zijn toen -tot middernacht- alle sporttassen doorzocht maar dat ene punt is nooit gevonden. Met de EMDR-sessies van dit vastgelopen kampioenschap nog in ons achterhoofd, of misschien beter in ons collectief prefrontale cortex was 1 ding duidelijk: Dit nooit meer!
Het bleek de juiste wake-up call want het elftal uit Middelstum mocht na een bijzonder spannende wedstrijd het veld met gebogen hoofd verlaten. Deze 3 punten zorgden ervoor dat de voorsprong definitief was gezet en het kampioenschap een feit was geworden. Een luide kreet van opluchting dreunde dan ook na het laatste fluitsignaal over het veld!
Kadootje voor KRC.
De laatste wedstrijd tegen KRC was er vooral één vol euforie. Uiteraard werd er goed gecombineerd door Noordwolde, zoals je ook van een kampioenselftal mag verwachten.
Toch bleef het scoren achterwege en leek de wedstrijd te eindigen in een brilstand.
Maar wie Noordwolde 45+ kent, weet dat het bekend staat om zijn sportieve spel en respectvolle houding voor elke tegenstander. Onder het motto “wie kampioen is trakteert” mocht KRC ook het kadootje uitpakken en gingen zij er met de winst vandoor.
Zo zijn we dan ook wel weer.
Bruin fruit trofee.
Ons bloed, zweet en tranen lieten we wegstromen in de doucheputjes van de keurige douches. Nadat alle horloges en sleutels weer voorzien waren van de eigenaren kon het feest beginnen. De kantine bij VV Middelstum draaide overuren. De heerlijke voetbalavond en ook ons kampioenschap werd uitbundig gevierd met bruin fruit en groene rakkers. Een mooie avond in het gastvrije Middelstum.
Platte kar is zoek.
Uiteraard wachten we af wat het bestuur en ook onze grote supportersaanhang nog voor ons in petto heeft. Uit de wandelgangen is vernomen dat de platte kar niet meer in staat is om een 45+ elftal te kunnen dragen en sommigen zelfs beweren dat de kar er al jaren niet meer is.
Wat er ook komt, laten het vooral herinneringen zijn aan een kampioensteam dat op en rond de velden weer plezier en glans gaf aan het mooie VV Noordwolde.
Auteur: Arjan Fennema








